fredag 23 maj 2008

Sexuella trakasserier

Har vi någon advokat i läsarkretsen? Skulle behöva hjälp med att stämma min arbetsgivare. Situationen är som följer: efter dagens lunch bjöd han mig på glass i solskenet. Uppenbarligen sexuella trakasserier. Vad som inte är lika uppenbart är att jag är laktosallergiker och följaktligen tvingats spendera ansenlig tid på toaletten under eftermiddagen. Söker inget jättebelopp, mer upprättelse för den skam glassöverfallet inneburit. Känner mig alltså kränkt och skulle gärna bearbeta mina erfarenheter tillsammans med någon som gått igenom ett liknande helvete.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar:
Var någonstans skriver jag att min litteraturlista skulle vara finkulturell?

Men jag är säker på att du bara ägnar dig åt sådant som tyder på god smak. Fortsätt med det!

Rebecka sa...

Så har det äldre blogg-gardet äntligen släpat sig hit för att bevittna sin egen detronisering. Magnifikt.

Annika, din morsas miljoner kan inte köpa dig fri från den här utvecklingen, när ska du inse det?

Närå, skojar bara, du är en fin människa och skriver intressanta inlägg. Jag blir bara magsur av all glass folk tvingar i mig. I'm sick, I need help.