fredag 23 maj 2008

Kvinnokamp, Stockholm Pride och champagne

Lyckades precis ställa om tidszonen här på bloggen, så nu kan vi betrakta debatten om tjejers bristfälliga teknikförmåga som avslutad. Vidare är jag (jag ser ingen gräns mellan mig själv och bloggen) nummer nio på bloggportalens HBT-lista (de kallar den HBTQ). Är det inte Stockholm Pride snart? Känns som att jag borde hålla öppningsanförandet allra minst, eller bli runtskjutsad längst fram i paraden åtminstone.

Nu är inte det här en modeblogg (än så länge), men visst vore det på sin plats med lite gåvor? Mitt samvete är rymligare än Mona Sahlins, så bli inte förvånande om det blir avancerad produktplacering vad det lider.

Sammantaget känns det som rätt många anledningar att ta ledigt från jobbet och bada i torr champagne. Gillar Cuvée Sir Winston Churchill, men systemet har bara årgång 1998. Kan ni ordna ett par flaskor från 1996 är jag er för en kväll (påminn mig att jag ska skriva ett inlägg om prostitution vid tillfälle).

3 kommentarer:

Frank Bonnevie sa...

Oj vilken avancerad champagnesmak. Själv tycker jag att knastertorrt måste ackompanjeras av något tilltugg. Min WT smak får mig att uppskatta gula änkan, men den dricker jag som saft.

Rebecka sa...

Frank the Tank dricker väl all alkohol som saft, får jag förmoda?

Frank Bonnevie sa...

Frank the tank? Känner vi varandra??? Eller känner du någon som känner mig?