torsdag 29 maj 2008

Rebeckas etikettskola del III: hantera andras odrägliga ungar

Magdalena Ribbing får följande fråga: ”Jag har blivit bjuden på ett bröllop. På inbjudan står ’Vi tror att dina barn har roligast hemma’. Innebär det att jag som småbarnsförälder utan möjlighet att ordna barnvakt ej är välkommen på bröllopet?”


Eftersom jag ser till helheten väljer jag att vinkla om och vidga frågan en smula: hur ska värden markera tydligare att han hatar gästernas barn? Skriv helt enkelt om inbjudan på följande sätt: ”Vi tror att dina barn har roligast hos Madonna

1 kommentar:

Frank Bonnevie sa...

Men för satan; din uppfinningsrikedom är ju fenomenal! Jag har ju också börjat hora, med inspiration från dig. Jag drog till med en sexbloggsupplevelse från mitt eget liv. Men detta är ganska genialt.