torsdag 22 maj 2008

Dagens hypotes: roliga tjejer är ganska fula

Jag älskar fördomar och generaliseringar av alla de slag, de underlättar nämligen min vardag och dessutom stämmer de skrämmande ofta. Tidigare har vi pratat om hur fula tjejer blir lesbiska och idag är det så dags för en analys om hur roliga tjejer ofta är utseendemässigt handikappade. Notera att det är ett logiskt felslut att tro att alla fula tjejer är roliga (förutom att de kan vara fula på ett roligt sätt).

Så till empirin.

Som de flesta andra bloggtjejer plågas jag av ett visst elektrakomplex, men min käre far brukar alltid påpeka hur ovanligt icke-rolig jag är, något som stärker mig i min övertygelse (jag är ju som synes läskigt snygg).
En avslutande fråga till publiken: stämmer detta även för killar?
Bör väl också notera att det faktum att Marit uppenbarligen inte är lesbisk inte direkt stärker min tidigare tes.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad roligt vi har kommenterandes varandras inlägg. Jag håller med dig om din analys om roliga kvinnor men kommer med ytterligare en twist. Supersexiga tjejer blir osexiga av att vara roliga och har två exempel: Cecilia Frode och Kajsa Ingemarsson.

Tänk om Cecilia Frode försökte vara pretentiös....(vilket iofs är kräkframkallande), men det skulle göra henne till Prima Riksvampina

Rebecka sa...

Om du tycker att Kajsa Ingemarsson är sexig får vi nog avsluta utbytet av kommentarer. Frode är dock väldigt söt (nästan i paritet med mig).

Frank Bonnevie sa...

Kajsa Ingemarsson är inte sexig...det var ju det som var hela meningen med inlägget, hon är ju rolig. Cecilia Frode har som jag skrev potential när det gäller sexighet. Men hon väljer att gå den roliga vägen istället. Alltså inte sexig (förutom läpparna då)

Rebecka sa...

Men snälla, ska du verkligen ha mitt kommentarsfält som ditt offentliga runkbås? Respect my blog, bitte! Gillar man äldre kvinnor finns det gott om filmer (har jag hört).

Frank Bonnevie sa...

Nu har jag bara en mycket vag uppfattning om vad ett runkbås är för något, men visst! Cecilia Frodes läppar är inte sexiga, de heller! Och vad vet jag om sådant?

Karin Ch sa...

Är man fulsnygg måste man vara rolig för att "gå hem". Det har jag lärt mig. Det, och vad en relativ anknytning i den latinska grammatiken är för något.


Men, ang. det första, så bekommer det mig inte längre. "Jaha." Det är liksom det man kommer fram till som 30-åring. När det gäller "HUR ANDRA UPPFATTAR MIG". Ett rungande JAHA.

Fast, därmed inte sagt att detta blasé utrop utesluter alla förekomster för självhat, self conciousness och nojjor.
Men en del iaf.