måndag 19 maj 2008

Grogghora

Var ute och grogghorade i fredags. Ja, jag är faktiskt så nätt att jag behöver dryga 2 dagar för att återhämta mig. Grogghora kanske låter rått, men det var ett litterärt experiment. För att inte säga privatekonomiskt. Det är svinaktigt dyrt att hålla på sin stolthet. Kanske man stämplas som billig, men blir man för stigmatiserad får man väl söka sig utomlands (får inte använda "man" för Sarte, men han är väl ändå den fetaste pajasen någonsin). Ändå större pengasäckar runt medelhavet. Och bättre klimat. Nåväl, den tiden den sorgen.


Känns inte så jetset att sitta här och blogga om hur snålt manipulativ man är, men jag är långt ifrån ensam. Känns lite bisarrt att i princip alla närsynta kontorsrövar som hänger övergivna i barer kommer blogga något bittert om det dagen efter. Alla som inte får något alltså.


Hursomhelst, jag var ute med Camilla och Petra (de kanske borde vara anonyma, men vem fan läser den här bloggen?). Vet inte om jag tappat ölsinnet totalt, men jag pallar max två Uggla, sen är jag så våt att jag kan gå hem till adelsdvärgen och suga lite ful gubbkuk. Alltså inte krull-Ugglas. Vi var i alla fall på Karlssons, om inte annat är man garanterat yngst och det är mörkt på gränsen till anonymt. Fan, jag är för snygg för sånt här. Egentligen.


Efter att den gigantiska hjorden klimakteriekossor stirrat ner oss fick vi äntligen in ett gäng drinkar. För att fullborda klichén var det ett gäng genuina konferensknullare som spelade sponsorsrollen aftonen till ära. Efter sjunde drinken tvingades jag gå och kalva på toan och glömde lite smidigt att göra rent mig ordentligt. Kom ut igen och försökte tigga till mig en åttonde drink, men då var det någon oartig själ som tyckte det var hög tid för mig att åka hem. Märkligt vilken hög standard vissa medelålders har ändå. Skrek något insiktsfullt om bögar och gick ut på gatan och vinkade in en svarttaxi. Var rätt nöjd ändå när jag satt och stank i bilen, sju drinkar borde ju vara en 700 spänn åtminstone. Gav Camillas adress till Mustafa eftersom jag inte gärna vill sunka ner min image bland stans svarttaxiförare. Visste ni förresten att smörsyra (det som gör att spyor luktar) är en beståndsdel i parmesan? Jag länkar till Karlsson & Co och ringer dem om ”samarbete”: http://www.karlsson-co.com/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bara för härlig tjejen! P S kan jag få tillbaka taxipengarna? /C

Anonym sa...

Tack för eggande ärlig läsning!

Snake Plissken sa...

Du skriver jävligt läckra formuleringar om sjuka beteenden som finns överallt och runtomkring en! Verkligen imponerad spontant sådär.

Skulle va grymt najz och träffas över en fika en eftermiddag på stan, rajt?