onsdag 21 maj 2008

Hiros far ej hitiro

Som nummer 23 på bloggportalens HBT-lista vilar det ofrånkomligen på mina lyxsmala axlar att analysera allt upptänkligt bögeri. Mitt svenniga språkbruk kanske döljer det brinnande engagemang för HBT-personer och deras rättigheter jag drivs av, men ni ska veta att glöden är äkta (man vill ju inte ha böglobbyn efter sig, eller hur Labero?). I dagens predikan tänker jag prata om Sulu, som ska gifta sig med sin livspartner. Sulu var (är? Vi gör inte research i den här bloggen) tydligen en viktig karaktär i Star Trek. Alldeles osökt för det in oss på de bögar som blir just bögar p g a att de är trekkies och inte kan få kontakt med det täcka könet (och motsvarande för flator). Grabbhalvorna som sitter med Darth Vader-mask i morsans källare och runkar till Hentai, blir det inte lite prison-rules (= man-love galore) över det hela?


Min fråga till er är hur utbrett ni tror att detta fenomen är? Jag kan ju inte vara den enda som reflekterat över att påfallande många flator har utseendemässiga skavanker (ja, jag har utvärderat många i samband med alla ex som propsat på trekant och annat snusk). En mycket bättre fråga lyder som följer: hur är det för er snubbar, tycker ni att det kryllar av åtråvärda brudar som är lesbiska? Desperata singel-väninnor droppar i tid och otid något i stil med ”fan, alla snygga killar är antingen tagna eller homo”. Rent intuitivt känns det inte lika utbrett på andra sidan. Kom igen nu, diskutera och se till så att vi får igång en levande dialog.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har rätt!!!!!11!!11!

Anonym sa...

Om dina ex har propsat på trekanter, så borde väl tjejerna väl inte ha varit lesbiska, utan bi? Killar brukar väl vilja vara med båda tjejerna i leken och varför skulle en lesbisk tjej ställa upp på det?

Du låter rätt bitter, för övrigt. Det kanske är något fel på dig då du tydligen gått igenom ett stort antal pojkvänner och så många av dem velat utöka antalet kvinnliga partners i sängen. Du duger inte som du är, helt enkelt.

Rebecka sa...

Men helvete vad petigt det ska vara, bi- och homosexualitet är bara grader på en skala. Du kan lita på en som ligger 18 bland alla HBT-bloggar.

Ganska hårda ord om ett litet flickebarn du inte känner? Eller är det en sån där "neg" för att få omkull mig?

Anonym sa...

Snarare är det så att om en tjej blir nobbad av en kille så tror hon automatiskt att han är bög.

Tre gånger har jag varit med om det.

Tjejer är bra jävla konstiga ibland.

Rebecka sa...

Fan vad bra med någon som går in ett halvår efter alla andra och slänger ur sig en bitter drapa om hur konstiga tjejer är. Bög.