onsdag 4 juni 2008

Sjukpensionär? Det är ju för fan våra pengar han slänger bort!

Nä du Benny, nu får du allt slita loss örhänget och börja jobba tillbaka slantarna vi lagt ut på dig. Det enda som hindrar dig från att göra ett redigt handtag är din förbannade jävla dumhet, så du får nog nöja dig med att bli politiker eller dylikt.


Det är killar som Benny som gör att vi får mail som "Robyn loved my added inches" och "Immense augmentation for your tool". Någon måste ju vara dum nog att svara på skiten, väldigt få skickar ut spam bara för att irritera folk.


Vissa detaljer i artikeln är helt otroligt komiska. Första exemplet är hur Benny avslöjar att han dumpades p g a otrohet i sitt föregående förhållande. Totalt irrelevant för artikeln, men desto mer avslöjande om Benny - tidigare var det bara Lugnvik som kände till hans klavertramp, nu vet hela Aftonbladets läsekrets om det. Nästa är att han var medveten om bedrägeririsken, men att han försökte ställa kontrollfrågor. Jag skulle ge rätt mycket för att läsa Bennys kontrollfrågor som han snickrat ihop med sin ordbehandlare. Kan föreställa mig hur han sitter i Word och plitar ner "Please, fine lady, are you woman or man?" varpå gemet svarar "Det ser ut som att du försöker ställa kontrollfrågor till en rysk hora, behöver du hjälp?".


Avslutningsvis är det slående hur Western Union verkar ha råkoll: de vet att kvinnan är miljonär och att hon aldrig tänkt komma. Rätt bra jobbat, förutom att de glömde upplysa den stackars Benny om hur det förhöll sig innan det var för sent.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Aha...så det är örhänget som är grunden till sjukpensionen? Så när det slits ut är han arbetsför igen? Att det kunde vara så enkelt......

Anonym sa...

Haha, helt rætt Benny! Bara att ta sej i kragen och æntra næsta førhållande. Du kommer gøra en av damerna på matching-sajten lycklig.
"Kramgo sjukpensionær på førtitre jordsnurr med stabil ekonomi och søker ledig kvinna att mysa i brun plyschsoffa med."

Anonym sa...

vad spelar det för roll att han är sjukpensionär ???? du talar som ett barn på tolv år ... svenska staten anser att benny behöver vara sjukpensionär och dom har inte ett dugg att göra med vad han lägger sina pengar på...

Anonym sa...

lågt att ha fördommar ang sjukpensionärer tänk om du fick en sån kommentar den dagen du behöver vara sjuk... DRUMMEL

Anonym sa...

Meningslöst bloginlägg, ungefär som denna kommentar.

Rebecka sa...

Vadå "staten anser att Benny ska vara sjukpensionär"? Det är väl Bennys pappa/byns veterinär och extraknäckande husläkare som sjukskrivit Benny för att han fick en så fin skinnväst i julklapp. Oavsett vilket är det mina skattepengar som ryska maffian köper barnprostituerade för nu. Antar jag. Tack Benny, hoppas du kryar på dig.

Anonym sa...

Som vanligt gäller alltså att inte mata trollet http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Anonym sa...

det var det mest infantila blogginlägg jag har läst, skärp dig tjejen

Rebecka sa...

"Skärp dig"? Har du sett vad jag skrivit tidigare?

Hur som helst vidhåller jag att Bennys självömkan är patetisk, däremot är det bra om det kan varna andra kåta herrar.

Snacka om blogghat, nu ska jag leta rätt på rakblad och tappa upp ett varmt bad.

Rebecka sa...

Är det längs med eller tvärsöver?

torgust sa...

Var snäll mot dej, snälla!

Rebecka sa...

Tack för omtanken! Ingen fara på taket: att jag skulle begå självmord är lika sannolikt som att Benny skulle skaffa ett jobb.

Anonym sa...

Hej rebecka, ja jag skriver ditt namn med små bokstäver, därför att en sån som du är inte värd nån stor bokstav i varken för eller efternamn, och om jag fick bestämma så skulle du inte ha nåt namn alls, och ditt efternamn, det kommer du nog att få behålla livet ut med din inställning till män, om du nu inte gifter dig med en kvinna förstås. Hur i helvete kan du sitta och påstå nåt sådant som att jag skulle ha varit otrogen, och blivit dumpad för det. Vilket jag aldrig varit i nåt förhållande. Dessutom så vet du inte varför jag är sjukpensionär. Det enda jag ville, va att starta om i ett nytt och nyktert förhållande. Och bevisa att jag inte är den skit mitt ex målat upp mig för att va, bara för att skydda sina egna misstag, och det har inte med nån jävla kvinnomisshandel att göra, utan att det har med min dumma naivitet att göra, även i det förhållandet, så jag drack för att bedöva mig, det var liksom lättare att acceptera saker och ting i vårt förhållande då, som du egentligen inte har med att göra, mer än det du nu fått läsa här, Såna bittra detar som du, verkar inte ha nåt annat att göra än att leta fel, och reta sig på vad andra människor gör, och sen framställer sig själv som intellektuell, med kloka och sk förnuftiga åsikter. Men har du tänkt på att du kanske uppfattas som en riktig bitter fitta, med dina uppjagande inlägg? Du förstör ju för dom äkta intellektuella, fattar du inte det? Och om du hade vetat vem jag egentligen är, så skulle även du försvarat mig, istället för att hacka på mig, men i mitt nya nyktra liv så har jag sållat bort alla skitstövlar, och behållit vad jag anser är riktiga VÄNNER. Och där skulle då aldrig du platsa, inte ens i skitstövelkategorin. Angående ditt anbud vad gällande kontrollfrågorna så är du välkommen att lämna i en offert, sen får jag se vad du är beredd att betala. Skulle va bra om du kan ge en beskattad hacka , så jag kan avlasta försäkringskassan, som nu tvingar ut mig på arbete för att ta en plats av en frisk och arbetsför person. Och som är utan trafikskador och genom åren även andra slitage, så tyvärr detet så måste du nog leta efter dina vassa föremål, som du kan skära med på längden, men tänk på djupet också , ta sedan så varmt vatten som möjligt så det inte gör så ont på dig. För en snorunge som du har väl inte varit med så mycket ännu? Mer än torrflagor under näsan förmodar jag, och ett och annat skrubbsår på knäna möjligtvis. Och om du nu står för vad du säger mansföraktare där. Så genomför det riktigt denna gång, för det är väl inte första gången du lovat med att göra det? Och nu blir du tvungen att genomföra din utmaning om nån ska tro dig, Det enda jag kan säga, men HERRE GUD VÄX UPP, och lyssna på dig själv DETET visst ja små bokstäver va det detet. Eller ändra attityd och lev livet lyssna på dina föräldrar ett tag till så kanske du åtminstone blir 25.lite synd att du inte kommer att uppleva ett erfaret liv, för du kommer aldrig få uppleva det, med dina sk påhopp på en försörjande tvåbarnspappa som betalat skatt och underhåll i hela mitt arbetande liv, även i det tillfälligt sjukpensionerande livet, sen så skiter jag i pengarna jag förlorat det är småsaker, sen gör väl för faan jag vad jag vill med mina genom åren besparade medel, och det är varje individs sak att avgöra vad man gör med sina beskattade pengar, se det så här, jag var medveten om att jag kunde bli blåst= jag sätter 50.000 vinnare på att jag får in dubbeln idag, men om jag förlorar dubbeln så talar jag inte om att jag losat 50.000.på ett bräde, för då skulle jag skämmas, men hur många gånger jag spelat bort kanske samma belopp hörs aldrig, inte för att jag spelar på trav eller nåt liknande, men när någon vinner en mindre summa, så skriker dom högt, jag vann! Men hur mycket dom spelat bort hörs aldrig, inte ens sina nära och kära får veta nåt. och det är tydligen ok att förlora en hacka på spel, men inte på en kvinna eller som du nu påstår är en hora, jag trodde horor slängde upp fittan för att få pengar till knark och levebröd och inte skattar för sin inkomst, vilket jag heller aldrig provat på. Idag behöver hororna inte slita ut fittan det räcker med att sitta framför datorn och lura dumma naiva män som jag, så det positiva med olga, va att det blev mitt billigaste förhållande om nu ska jämföra på det viset bra att dom visar vad dom går för i tid. Sen så det är väl bra att en sådan tokjävel som jag i alla fall vågar träda fram och få igång nåt. Som tydligen inte nån annan vågat göra, för att dom skäms över att blivit blåsta av en det. Just nu så sitter jag och inbillar mig att du kanske är en av dom som blåser, och sedan blivit förbannad över att ditt planerade att tjäna en hacka på nån stackare ute på nätet, gått i kras, och att nån vågar gå ut med det i media GRATIS. Och du, det var aftonbladet som tog kontakt med mig, och inte jag med dem . Så skärp dig nu detet, med ovänliga hälsningar BENNY som höjer huvudet ett snäpp till, och som är stor nog att titta ner på såna detar som du detet. DS detta blir mitt enda mail över huvud taget tänker inte ödsla mer tid till att skriva till detar som dig, så dom som läser och känner sig träffad får ta åt sig på din skit sida.

Rebecka sa...

Bra försök "benny", men läs igenom artikeln nästa gång du får för dig att fabulera:

"Jag var redo att gå in i ett nytt förhållande. Jag ville ha en ny tjej för att kunna visa att jag inte var en skit längre utan en snäll och trogen kille, säger han."

Anonym sa...

och hur i helvete läser du då detet? mellan raderna eller? eller kanske inbillar du dig att det är blindskrift du läser?och jag kan väl inte rå för att ab kortat ner på artikeln, och det va inte för min nya jag skulle bevisa något,utan det va folket runtomkring som som jag ville bevivisa för att hon ljugit för dem,men det beviset har hon visat genom att sticka härifrån,när dom själva börjat inse vad hon målat upp om mig förstår du detet,så du kan nu plocka fram ett trubbigt blad och börja såga,så du får lida lite du också,och bevisa att du står för dina åsikter.
. Hur i helvete kan du sitta och påstå nåt sådant som att jag skulle ha varit otrogen, och blivit dumpad för det. Vilket jag aldrig varit i nåt förhållande. Dessutom så vet du inte varför jag är sjukpensionär. Det enda jag ville, va att starta om i ett nytt och nyktert förhållande. Och bevisa att jag inte är den skit mitt ex målat upp mig för att va, bara för att skydda sina egna misstag.........Benny.............

Anonym sa...

ajdå. detta blev ju något helt annat æn man førvæntat. eller blev det? svårt att sæja. men vilken "benny" detta nu ær så gør han sej jævligt mycket bættre hær æn i icke så smickrande ab-artikeln. ångrar nån av er påhoppet? intressant detta.

Rebecka sa...

Oavsett äktheten är det ett tämligen intressant fall - sinningsförvirringen är total. Om du verkligen är den Benny jag känner och älskar, maila ditt andranamn till fadetoghey@gmail.com så ska du få publicera ett eget inlägg här och döda alla elaka ab-rykten.

Frank Bonnevie sa...

Jag är ledsen att jag ägnat dig så lite tid på sistone Rebecka. Men torkan/värmen gör att jag får rycka ut och jobba en del på fältet (syrebrist i reningsdammar).

Det är ju lustigt att jag och Benny är lika gamla och det är lustigt att både jag och Benny har letat kärlek på Internet. Skillnaden mellan oss är att jag ganska lätt har kunnat avgöra vilka av alla ryskor som hör av sig till mig som är artister! Engelskakurs kanske vore något för Benny? Det finns mängder med kärlekstörstande ryskor, som är ärliga och faktiskt inte alls som den stereotyp om ryska kvinnor som håller på att byggas upp. Dock skulle jag aldrig skicka pengar till Ryssland, det är nästan för korkat. Själv har jag träffat trevliga ryskor över te i Moskva flera gånger. Problemet är att jag är i Ryssland så sällan.

Men därmed inte sagt att jag aldrig blivit utnyttjad för min kärlekstörst, men det har varit i Sverige och det har jag skrivit om i min blogg.